KEVÄÄN KURSSEJA:
80e/ kurssi (sisältää 4 ohjattua pienryhmätuntia ja kotiohjeet)

SELKÄ KUNTOON- kurssi (yht. 4x)

20.1- 10.2.2020 Maanantaisin klo 17.30-18.30



Kun selkä on kipeä tai jäykkä, on syytä kuntouttaa itseään aktiivisesti. Tällä kurssilla harjoittelemme liikkeitä, joilla saat lantioon ja lannerankaan lisää liikkuvuutta ja keskivartalon tukilihakset aktiiviseksi. Kurssilla opit myös huomioimaan hyvän selkärangan asennon merkityksen harjoittelussa ja arjessa yleensä.

Kurssi toteutetaan pienryhmässä, jolloin saat yleisen opetuksen lisäksi myös henkilökohtaista opetusta. Näin tiedostat omat haasteesi paremmin ja omaksut liiketekniikat nopeammin. Kurssilta saat mukaasi kotiharjoittelu ohjeet, ja pystyt jatkamaan harjoittelua omatoimisesti. Aktiivisen ja päivittäisen harjoittelun myötä välilevyjen kuormitus vähenee ja selkä ei enää väsy eikä kipeydy.

Ilmoittaudu sivun vas. laidassa olevasta linkistä: Pienryhmien ajanvaraus

SPIRAALISTABILAATIO (SPS) ALKEET (yht 4x)

ma 17.2, to 20.2, ma 2.3 ja to 5.3 klo 17.15- 18.15

SPS-harjoittelu perustuu kiertävien lihasketjujen vahvistamiseen ja pystysuuntaisten lihasketjujen rentouttamiseen ja pidentämiseen.
Näin saadaan tilaa selkänikamien väliin, mikä vähentää painetta välilevyissä ja lisää niiden aineenvaihduntaa.
SPS- harjoittelulla aktivoidaan siis niitä kehon lihaksia, joita sinun tulisi käyttää aina kun esim. kävelet, juokset ja teet arkiaskareita.
Tällä neljän kerran alkeiskurssilla opettelemme SPS- vastuskuminauhan kanssa liikkeitä, jotka siis tuovat toiminnallista tasapainoa jokapäiväiseen elämääsi. Harjoittelussa pidennetään vartaloa ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktivoinnin avulla, vahvistetaan syvien ja vinojen vatsalihasten yhteistoimintaa sekä pyritään rentouttamaan selän pitkiä ojentajalihaksia.

Spiraalistabilaatio-harjoittelu soveltuu kaiken ikäisille lapsista vanhuksiin sekä erityisesti selkäkipuisille, työikäisille työn vastapainoksi ja urheilijoille kehonhuolto- ja hallintaharjoitteluna. Kurssilta saat mukaasi kotiharjoittelu ohjeet, ja pystyt jatkamaan harjoittelua omatoimisesti.
Ilmoittaudu sivun vas. laidassa olevasta linkistä: Pienryhmien ajanvaraus